Pages

Sunday, February 8, 2009

Jalad.JALG.Jälle jalad.Ilusad jalad.

helises telefon.keegi naine annest tahtis, et ma avaldaks arvamust jalgadest,öeldes, et ma olen yks väheseid ,kes on kompetentne rääkima jalgadest.kõlas naljakalt.me mõlemad mõtlesime erinevaid põhjusi...see oli kevad 2008.
siin on tekst, mis ma kirjutasin ja mis ilmus anne jalaeris

Jalad.JALG .Jälle jalad.Ilusad jalad.
Jalgade ilu kui ka ykskõik mille ilu, sõltub suuresti kujust ja eksponeerimisest, suurem osakaal on muidugi viimasel.Defektid sa kas peidad või kasutad efektidena. Kuid liiale ei maksa muidugi minna.Osad võiks lihtsalt kaotada. Nagu näiteks karvad. Eriti jõhralt torkavad silma sukapükstest välja turritavad üksikud tumedad karvad.Ja kui seda märgata matustel…..teil võib tekkida soov kadunukesele koheselt järgneda.
Jalad on ilusad kui nad on jumekad , varjates muidu ilmastikuoludele kaasamängivaid varjundeid.Aga olgem ausad –ilusad jalad on terved jalad, seega ei piisa välisest lihvimisest vaid tööd tuleb teha ka sisemiselt.Ehk siis toit ning liikuvus.
Siin mõningased mõtted, mis tekkinud perioodil, mil jalg osutus peategelaseks kogu kulgeval hetkelisel eluteel…ehk siis olin üle elanud lahtise luumurru ning sellega seoses kaks operatsiooni , eelnevalt samal jalal põlve artroskoopilised uuringud ning veel nädal tagasi operatsiooni, mille käigus eemaldati juba luid hülgama hakanud kruvid-plaadid. Ja samas on aidanud otsusele jõuda surma arvatavas põhjuses, milleks võiks ette juba diagnoosida kukkumissurma.Peale kergemaid kukkumisi suve jooksul, mil mu tagumik polnud näinud muud värvi peale sinise , osutus määravaks otsuse tegemisel viimane neist kõige suurem lend.
Ja et jalad on võrdelises seoses ka tervise ja eaga.Kuna jalad annavad liikumise ja hoiavad üleval kogu kupatust, siis nemad määravad ka kogu ülejäänud tegevuse.
Käisin Naniga arsti juures ja arutasime, et ma võin isegi vanaks elada. Kuna ma teen sporti siis sellest tulenevalt on ka soodsamad võimalused elada kõrge eani .Esimene kord kui Nan ütles kiitvaid sõnu spordi kohta.Ja mul pole ju meest, kelle pärast muretseda, seega kõrgeealisuse protsent veelgi suureneb.
Ja positiivne suhtumine on mul kaa .Kindlalt 90%.Teisi lõbustasin jutuga , et kui see murd ära paraneb, tuleb ju hakata ettevalmistusi tegema uueks murruks, sest nüüd on ju teada , et luud murduvad.
Ning peatudes näiteks neil ülisuurtel meestel .
on neil oma raske kaalu tõttu suurem risk murda ära oma peenikesed kondid , mis on küll polsterdatud tihedalt rasvakorra alla aga teadupärast on rasv pehme ja nahk veniv, mis võib anda järgi nii pisemalegi pingele. St.ei tohi muutuda raskemaks kui sa kanda jõuad. Sest üks kõrgeealisuse saladusi on ka suutmine endaga ise toime tulla, hakkama saada. Mina küll ei usu , et sellise kaalu juures keegi ühel jalal jaksaks ennast viiendale korrusele hüpata. Loomulikult kasutades selleks siiski treppe.Mis tähendab , et luumurru korral nad kuulavad arsti nõuannet või vabandavad õigemini ennast sellega , et nad peavadki voodis lamama ja veedavad aega voodis lamades-igavledes, nende kõik lihased surevad , vajuvad ära ja mitte ainult murtud koha ümbruse lihased vaid-kõik! Peale selle on neil sellest ootmatult süllelangenud puhkeperioodist tegevuse puudus (nad ei tohigi ju midagi teha),samas kui ollakse harjunud liikuma, tekitab see veel suurema depreka ning kogu pea ja hing täitub mustade mõtetega. Siit edasi võiks tõmmata uue noole järgmise haiguse juurde, milleks oleks depressioon. Aga, nagu selgus, depresiooni ravi ajakulu arvestatakse vähemalt poole aastaga. Kuid mitte vähema perioodiga. Mis tähendab, et tervenemine lükatakse veelgi poole aasta võrra kaugemasse tulevikku.Ja kuna depreka ravi ei pruugi anda koheseid nähtavaid tulemusi, kaasneb sellega veel väsimus ning motivatsiooni puudus, mis takistab ja vabandab tegevusetust ja vähest liikumist ning äravajunud lihaseid ei saada oma endisesse vormi tagasi.Kuid liikuda on vaja-kasvõi lühike tee organismi vaevavate jääkainete vabastavasse kõige pisemasse ruumi.
Kuid kui lihased on nõrgad ja ei toesta luid siis võib juhtuda, et liigse pinge tõttu saavad topeltkoormuse liigesed. Nii ongi varajalt vanainimeste haigused kohal.Siit edasi järgmine samm on muidugi sport.tuleb panustada rohkem spordile ja just tervisespordile.No sinna kuuluvad muidugi kindlasti ka shoping ja seks.Kõik peab olema tasakaalus .Aga seks , see kindlasti ei tähenda omada meest. Elu paiskab üha uusi näiteid kõrgeealiste härrade-prouade võimalikkusest leida ka vanemas eas terviseseksile suunatuid partnereid.Neid pole vaja varases nooruses tahatuppa koguma hakata. (Muretsemine meeste pärast teadupärast vähendab eluiga)Sport või siis teadlik füüsiline koormus seetõttu, et lihased oleks igasugustele ootamatustele reageerimissuutlikud. Ehk siis isegi kui peaksi maabuma voodisse ja lihtsalt olema("Täna ei mõtle ma ei heast ega kurjast ega kurvast, täna ma lihtsalt olen" lausus Asser haige olles), siis on väiksem võimalus lihaste kiire hääbumine ja töövõimeliseks tagasi taastumine.Ja muidugi toitumine. Et veri oleks terve ja luud täidetud vajalikest ainetest ning et süda oleks terve.Siis on ka väiksem võimalus peast ära keerata….See tähendab ,et oluline on mõelda jalale.Ja samas ma mõistan , et mu viimased 7 kuud on olnud väga jalakesksed , tõstes nende olemust muudest väärtustest kõrgemale levelile.
Kuid olles väsinud elust, mis koosneb vaid jalast.

Ja siin siis ilmunud tekst....

Jalad. JALG. Jälle jalad. Ilusad jalad.
Olgem ausad – ilusad jalad on terved jalad, seega ei piisa nende välisest lihvimisest, jälgida tuleb ka õiget toitumist, et veri ja luud oleksid varustatud vajalike ainetega, ning liikuvust. Kuna jalad annavad liikumisvõime ja hoiavad üleval kogu “kupatust”, nemad määravad kogu tegevuse. Seega on jalgadele mõelda oluline.
Jalgade ilu (nagu ka muudel puhkudel) sõltub suuresti kujust ja eksponeerimisest, kusjuures suurem osakaal on just viimasel. Jalad on ilusad, kui nad on jumekad, varjates muidu ilmastikuoludele kaasamängivaid varjundeid. Defekte saab peita või efektidena kasutada, kuid liiale ei maksa minna, osa neist (karvad) võiks püüda kaotada.
Mu viimased seitse kuud on olnud väga jalakesksed , tõstes neid muudest väärtustest kõrgemale.
Kui olin üle elanud lahtise luumurru ning sellega seoses kaks operatsiooni, aitasid üle elatud kannatused mul otsusele jõuda oma surma arvatavas põhjuses, milleks ennustan kukkumissurma.
Kuna ma teen sporti, siis on mul siiski soodsad võimalused kõrge eani elada. Kui lihased on nõrgad ega toesta luid, saavad liigesed topeltkoormuse. Tuleb panustada rohkem tervisespordile, et lihased oleksid igas olukorras reageerimissuutlikud. Spordi hulka kuuluvad ka shoping ja seks - kõik peab olema tasakaalus.Aga viimane ei tähenda sama, mis omada meest. Elu paiskab üha uusi näiteid kõrgeealiste härrade-prouade võimalikkusest leida ka vanemas eas terviseseksile suunatud partnereid, neid pole vaja varases nooruses tahatuppa koguma hakata.
Lisaks pole mul meest, kelle pärast muretseda, seega suureneb võimalus elada kõrge eani veelgi. Samuti on mul positiivne ellusuhtumine – kokku kindlalt 90%line tõenäosus.Teisi lõbustasin jutuga, et kui see luumurd ära paraneb, tuleb hakata ettevalmistusi tegema uueks murruks - nüüd on teada, et luud murduvad. Ülisuurtele inimestele peitub siin hoiatus, et ei tohi muutuda raskemaks, kui sa kanda jõuad.


mai 2008

No comments:

Post a Comment